Dag 9 Juromenha - Elvas 20 km

1 juni 2019 - Elvas, Portugal

Vandaag is Yvonne jarig. Dat vieren we in Portugal. Na slechts 20 km komen we vòòr 11.00h in Elvas aan. De weg vandaag is van het type ‘wasbord'. We gaan niet verder. Het is te warm. Na 12.00h fietsen is niet verstandig. We staan op een camping met slecht sanitair. Er is wel een voordeel. Ons plekje ligt de hele dag in de schaduw. Na het opzetten van de tent en te hebben gedoucht gaan we lopend naar het historische centrum van Elvas. Na wat rondwandelen komen we bij een restaurantje uit. In eerste instantie willen er alleen iets drinken maar even later besluiten we wat te eten. Een paar verschillende schotels. Kaas met cherrytomaatjes, gegrilde groente en een schotel met dumplings. Nog nooit gegeten. Maar lekker!! De eigenaar is getrouwd met een Chinese. Vandaar. De middag brengen we zittend in de schaduw voor de tent door en maken we plannen voor de komende dagen. Welke afstanden en waar kunnen we overnachten. Zojuist hebben we een hotel in Badajoz, Spanje, besproken. Weer een stukje van 20 km……… Hierna willen we proberen in twee etappes naar Merida te fietsen. Dat is een vlakke weg en we gaan op tijd vertrekken. Normaal is dit een stuk voor één dag. Vanaf woensdag worden er betere, lees lagere, temperaturen voorspeld. Yvonne wil iedereen bedanken voor de felicitaties.

Gr. Yvonne en Chris

DSC_0637DSC_0638DSC_0639IMG-20190601-WA0002

1. Jacqueline:
    1 juni 2019
    Nou dat schiet niet op zo maar neem de tijd zo zie je nog eens wat! Echt vermoeiend die warmte maar gelukkig een plekje in de schaduw! Neem op onze kosten een lekker wijntje vanavond! Voor die prijzen in Portugal durven we dat wel aan! Veel plezier maar weer!
  2. Marijke:
    2 juni 2019
    Dat was een bijzondere verjaardag! Goed om het rustig aan te doen, jullie hebben de tijd. Geniet van die mooie plaatsjes, van het eten (heerlijk, Chinees in Portugal!) en van de schaduw bij de tent! En de voorspellingen zijn dat het iets minder warm wordt, dus het komt allemaal goed!