Dag 41 Anzanigo - Sabinanigo 42 km

3 juli 2019 - Sabiñánigo, Spanje

Vandaag om 5.30h opgestaan. Voor 7.00h reden we weg van de camping. Gisteravond zijn we opgegeten door de muggen. In de tent was het zo heet dat slapen niet echt lukte. Al een paar dagen speelden we met de gedachte om in Lourdes te stoppen met de tocht. De hitte en het feit dat sinds vanochtend de fiets van Yvonne kuren heeft zorgden ervoor dat we vandaag besloten hebben om in Lourdes te stoppen. Er kraakt iets als ze moet aanzetten. Wat het is weten we niet. De Rohloff naaf of de trapas? In eerste instantie wilden we een fietsenmaker zoeken. Nu hebben we besloten om de laatste 45 km naar de top van de Portalet in twee etappes te gaan doen. Daarna is het alleen nog afdalen naar Lourdes. Daar worden we opgehaald door Jan en Ilja en laten we de fietsen door Soetens ophalen en naar huis brengen. Vandaag zitten we weer in een hotel. Rond 12.00h zij we gestopt en hebben we een hoteł net buiten Sabinanigo gevonden. Prima kamer, geen muggen en eenvoudig maar lekker gegeten. Morgenochtend kunnen we zelfs om 6.30h ontbijten. En dat gaan we doen. We zitten aan de route naar Biescas. De besneeuwde toppen van de Pyreneeën kunnen we al zien!! Op een camping is het te heet. Op het moment dat we dit schrijven lijkt er onweer op komst en regent het zelfs. De eerste regendruppels in 5,5 weken. Oh, het is weer droog.

Gr. Yvonne en Chris.

DSC_0918DSC_0922DSC_0923DSC_0924DSC_0919DSC_0925DSC_0921DSC_0926

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marijke:
    3 juli 2019
    Lieve mensen, we kunnen het ons heel goed voorstellen: enorme hitte, een desolaat gebied en dan een fiets die kuren heeft. Maar wat een prestatie om op die manier Portugal en Spanje te doorkruisen!
    Heel veel fietsplezier op de laatste etappes en jullie hebben dit toch maar weer mooi geflikt!
  2. Wim de Bruijn:
    4 juli 2019
    Als je het nog niet weet ,de oranje vrouwen staan in de finale op zondag om 5uur tegen de Amerikanen. geweldige verhalen CHRIS ik krijg het er warm van. groet.
  3. Jacqueline:
    4 juli 2019
    Nou de finish is al in zicht! Jammer dat de fiets kuren krijgt maar misschien helpt Lourdes! Of andets toch maar de fietsenmaket! Goed dat jullie die berg van de 1e categorie in tweeën doen! En natuurlijk nog leuker dat er mensen staan bij de finish!! Als het zover is hebben jullie echt een topprestatie geleverd! Toch maar weer met elkaar gefikst! Succes met de laatste etappes!!
  4. Marina:
    4 juli 2019
    Wat hebben jullie knap gepresteerd, toppers 👍🏻