Dag 42 Sabinanigo - Les Eaux Chaude 62 km

4 juli 2019 - Laruns, Frankrijk

Vandaag een spannende dag. De Pyreneeën. Vroegop. 5.45h. Om 7.00h rijden we weg bij het hotel. De eerste twaalf kilometer naar Biescas zijn om in te fietsen. Daarna gaat het beginnen. De col de Portalet. 1794 m hoog en 27 km lang. Om 10.30h zijn we al 9 km op de col. We drinken koffie in Escadille, eten een broodje en heel slim, we nemen een broodje jamon mee voor later op de dag. Iedere kilometer stoppen we en wachten we op elkaar. De tocht is prachtig. Genieten, alleen dat naar boven trappen…….. Maar wat een omgeving. Ondanks wat dieptepunten bereiken we rond 13.30h, op karakter, de top. Op de top is een hotel. Even zoeken op internet. Geen kamer te boeken. In de afdaling is er na 24 km een hotel. Daar gaan we naar toe. Een prachtige afdaling in weer een schitterende omgeving. Het hotelletje in Les Eaux Chaudes is leuk. Vriendelijke uitbater en een behulpzame echtgenote die ons helpt een hotel in Lourdes te bespreken. Op Internet vol maar telefonisch zijn er nog mogelijkheden. Het terras van het hotel ligt prachtig. De blog schrijven we op het terras met links en rechts de Pyreneeën. Straks gaan we eten. We zijn benieuwd. Morgen gaan we verder naar Lourdes. De laatste 51 km van onze tocht. Hier laten we de fietsen achter. Zaterdag halen Jan en Ilja ons op uit Lourdes. Het zit er bijna op. Volgende week zullen we een epiloog schrijven. Met hierin onze bespiegelingen over deze fietstocht.

Gr.Yvonne en Chris.

DSC_0935DSC_0934DSC_0941DSC_0943DSC_0945DSC_0948DSC_0946DSC_0944DSC_0933DSC_0930

1. Sophie:
    4 juli 2019
    En dan komt er een einde aan jullie fietstocht. Wat een tocht en wat een belevenissen. Wij zijn trots op jullie. Susanne,Arjan en de kinderen.
  2. Jacqueline:
    4 juli 2019
    Wat een prestatie! Laat de fietsen even zegenen in Lourdes! Maar wat fijn dat jullie ondanks de inspanning zo genoten hebben. Leuk dat jullie bij de finish worden opgehaald! Laat je dan maar lekker verwennen! Het is een fantastische prestatie met de finish op een col van de buitencatagorie! Diepe buiging chapeau!! En zondag nog even voetbal kijken!!!
  3. Tiny Brunott:
    5 juli 2019
    Wat super weer!!!!! Ik lees het bericht nu en vind het zo dapper dat jullie tocht toch afmaken. Het zinnetje we doen het op karakter vind ik zo sprekend. Ik schreef al eerder als je dit overleefd dan zit relatie muurvast. Vandaag ook weer succes en Lourdes is toch ook weer een ijk punt. Knuffel voor allebei
  4. Marijke:
    5 juli 2019
    Wat een geweldige prestatie en wat een prachtige tocht! Schitterend om dan de top te bereiken na zo’n inspanning. Mooie foto’s, wat een landschap.
    Straks een kaarsje opsteken in Lourdes!
  5. Wim de Bruijn:
    5 juli 2019
    Gefeliciteerd ,de laatste loodjes wegen het zw........
    Tot in Holland ,wim en ria
  6. Sophie:
    5 juli 2019
    Goed gedaan opa en oma 💚💕💜🥳💩🤩