Dag 44. 6 juni Lourdes - Alzonne

10 juli 2019 - Bram, Frankrijk

Vandaag zijn we opgehaald in Lourdes. ’s Morgens wandelen we nog een rondje door Lourdes en zien dat de bedevaartplaats wakker wordt. Een hele meute mensen gaat in optocht naar de kathedraal en grot. De chauffeur van Soetens belt dat hij over een uurtje bij het hotel zal zijn om de fietsen op te halen. Hij wil nog wat gegevens zodat hij kan aantonen bij het hotel dat hij de fietsen mee mag nemen. Onze bagage zetten we alvast klaar in de hal van het hotel. De mevrouw achter de balie snapt er niets van. Moet ze de bagage meegeven? We hebben al meerdere keren uitgelegd wat de bedoeling is. Ze wil, maar wij denken , kan het niet begrijpen. Als we halverwege Lourdes en Alzonne rijden worden we gebeld. De chauffeur van Soetens aan de lijn. Waar de fietssleutels zijn? Die hebben we gisteren in een envelop gedaan met onze namen erop en voor welke fietsen ze zijn en bij de balie afgegeven. De chauffeur krijgt het niet aan haar verstand gebracht dat hij de sleutels nodig heeft. Hij denkt precies als wij over de leuk uitziende maar niet al te snuggere dame. Hij zegt toe verder op zoek te gaan naar de sleutels. We hebben niets meer gehoord. De sleutels zullen gevonden zijn denken we.

Gr. Yvonne en Chris.

DSC_0990

1. Marijke:
    10 juli 2019
    Hopelijk ziet jullie kamer in Carcassonne er wat gezelliger uit dan deze grijze hotelkamer in Lourdes. Geen wonder dat zo’n hotel geen slimme baliemedewerker kan vinden.