Dag 7 Evora - Redondo 40 km

30 mei 2019 - Soest, Nederland

Als we vanochtend vertrekken van de camping in Evora hebben we geen idee waar we ’s avonds terecht zullen komen. Niet op een camping. Die zijn er niet. Gisteravond hebben we op internet gezocht naar onderkomens. Hotels zijn er vrijwel niet. Door de hitte hier in Portugal hebben we besloten niet precies de route van Paul Benjaminse te volgen. We kiezen voor de rechtstreekse weg van Evora naar Redondo. De weg was onder normale omstandigheden wel te doen. Maar vandaag niet. Het is warm maar het zwaarst wordt het gemaakt door de wind. Windkracht zes. Pal tegen. Als we na ruim vier uur stoempen veertig kilometer hebben afgelegd en in Redondo aankomen zijn we beiden versleten. In het eerste restaurant dat we in Redondo tegengekomen gaan we naar binnen, drinken wat en eten een broodje. Wat te doen? We besluiten in het restaurant te vragen of zij een hotel weten. Nu start een Babylonische spraakverwarring. De vriendelijker dame spreekt uitsluitend Portugees. Google translate erbij. Ja. Een hotel ruim zeven kilometer verder. Dat is niet de bedoeling. Te warm en te moe. Yvonne neemt het gesprek over. Ze weet uit te leggen dat we iets zoeken om te slapen. Oh, dat weet ze wel. Ze pakt een klein briefje met een adres van een alojamento erop. Ze legt uit hoe we daar moeten komen. Je kan er slapen en douchen. En dat voor een schappelijke prijs. Het alojamento is snel gevonden. Op aanwijzing van een voorbijgangster vinden we de bel. Geen reactie. Aan de overkant van de straat is een dame van de reiniging aan het werk. Zonder iets te vragen begint ze te bellen. Even later maakt ze ons duidelijk dat er iemand komt. Mooi. Even latere komt er een meneer aanlopen. De eigenaar. En……. Hij spreekt wat Engels. De fietsen mogen in een garage om de hoek staan. We hebben een prima kamer. ’s Middags maken we een wandelingetje door een snikheet Redondo. We drinken een drankje en vallen daarna op de kamer in slaap. Het is half zeven als we dit schrijven. Dadelijk gaan we ergens wat eten en morgenochtend kunnen om zeven uur bij een bakker naast ons onderkomen ontbijten. Voor half acht tussen de wielen en rond de middag zorgen dat we iets vinden om te slapen. Op internet hebben we gezien dat dinsdag de temperaturen omlaag gaan. Hoop doet leven.

Gr. Yvonne en Chris.

DSC_0597DSC_0600DSC_0603DSC_0606DSC_0607DSC_0605

1. Jacqueline:
    30 mei 2019
    Jeetje jullie beleven wel weer wat hoor! Het is en blijft spannend allemaal! Die hitte is echt afmattend! Wel leuk zo dat je echt niet weet waar je terecht komt! Leuk weer om te lezen! Gelukkig wordt het weer hier ook beter! En voor jullie iets minder warm! Succes en goed op elkaar passen!!
  2. Iris beijer:
    Jullie zijn verstandig bezig door goed met het hete weer om te gaan en op tijd een onderkomen te zoeken, ook al is het af en toe lastig. Hopelijk word het weer i.d.d wat koeler voor jullie, zou lekker zijn, want dit is haast niet te doen. Hier verder alles goed, groetjes IRIS.
  3. Jacqueline:
    30 mei 2019
    Het zijn trouwens wel authentieke dorpjes allemaal en Yvon op de foto oog je nog fit!
  4. Marja:
    31 mei 2019
    het leest als een reisverslag uit de zestiger jaren. geen toerisme, geen hotels en voor weinig goed eten en slapen. het enige verschil is googletranslate!