Dag 6 Escoural - Evora 28 km

29 mei 2019 - Évora, Portugal

Gisteravond hebben we lekker in een leuke ambiance gegeten. Vannacht heerlijk geslapen. Ook nu weer om vòòr half negen te bed. Na een goed ontbijt reden we om 7.30h weg. We hadden vandaag drie tegenstanders. De wind, de temperatuur en de hellingen om te overwinnen. Gelukkig we hebben elkaar……. Over de dag van vandaag is niet veel te vertellen. Portugal is leeg. Vrijwel geen winkels en vrijwel geen slaap mogelijkheden. Als zo’n slaapmogelijkheid zich dan voordoet moet je er gebruik van maken. Zo ook vandaag. Na ruim 25 kilometer komen we aan in Evora en fietsen langs een camping. Het is iets over tienen. Wat te doen? De volgende plaats is 35 kilometer verder. Het zal vandaag weer heet worden. Een bezoek aan de VVV levert niets op. Onder het genot van een kopje koffie en een pastis de nata besluiten we een plekje op de camping te zoeken. We zoeken een schaduwrijk plekje. Hoe draait de zon? Dat blijft moeilijk. Er is een zwembad. Daar maken we geen gebruik van. Vanmiddag hebben we in Evora wat gegeten. Niet echt bijzonder. Bij de Lidl doen we inkopen voor het ontbijt van morgen en op het terras van het zwembad, onder het genot van een drankje, zoeken we in Redondo naar een hotel. Waar zouden we zijn zonder internet. Redondo ligt op ongeveer 35 km. We passen de dagafstanden en vertrektijden aan nu het zo warm is. Spanje komt in zicht. Nog een paar dagen. Voor de temperatuur maakt het niets uit. Ook daar is het heet.

Gr. Yvonne en Chris

IMG-20190528-WA0009DSC_0594DSC_0595IMG-20190529-WA0000IMG-20190529-WA0001IMG-20190529-WA0003

1. Sophie:
    Dag opa en oma,
    Is het goed?ik hoop dat julie snel weer snel terug
    Koomen!🤩😎😋😊😉
  2. Marijke:
    29 mei 2019
    Lekker rustig daar, zo te zien zijn jullie de enige gasten in het restaurant. Is er speciaal voor jullie gekookt?
    Hebben jullie de bottenkapel in Evora nog bezocht? Ligt ergens naast een kerk in het centrum. Dat is echt de moeite waard! Alle wanden van de hele kapel zijn van binnen met botten / schedels etc. bedekt. Allemaal keurig gesorteerd. Die monniken van toen hadden een nogal gruwelijke hobby. Je moet er niet aan denken hoe ze dat allemaal gedaan hebben....
    Sterkte in de hitte, goed dat jullie de afstanden aanpassen. Misschien toch een plons in dat zwembad om af te koelen?
    Anders volgend jaar toch ook maar naar St.-Petersburg? Daar dragen ze in deze tijd van het jaar bontmutsen!
  3. Arjan:
    29 mei 2019
    De tip van de dag met betrekking tot de zon:

Houdt je horloge plat en richt de kleine wijzer richting zon. Het exacte midden tussen de kleine wijzer en de 12 is het Zuiden.

Heel veel plezier verder en doe het lekker rustig aan!
  4. Arjan:
    En ik bedoel natuurlijk 'houd' in plaats van 'houdt' 😉