Dag 39 1juli Gurrea de Galeggo - Ayerbe 47 km

1 juli 2019 - Soest, Nederland

Voor 7.00h zitten we al op de fiets. Yvonne heeft goede benen vandaag. Chris moet zwoegend toezien hoe ze soepel over de constant omhoog lopende weg naar boven rijdt. In de verte zien we de toppen van de Pyreneeën. Ze komen steeds dichterbij. Nog een paar dagen dan is het zover. Om zeven uur is het heerlijk koel. En denk je, we kunnen weer ouderwetse afstanden aan. Helaas. Rond elf uur loopt de temperatuur snel op en zijn we blij dat we een iets na half twaalf bij het hotel zijn. We zijn wat vroeg. Even wachten tot de kamer klaar is. Vandaag gelukkig een kamer met airco. Gisteren en vannacht hebben we moeten afzien zonder airco. Vanaf het vertrek vanochtend tot het hotel hebben we geen winkel of café gezien. Het gebied is hier ook leeg en verlaten. Na vijfendertig kilometer komen we bij een dorp aan. Helaas. Het enige café gaat over twee weken open. Maar, in het volgende dorp over drie kilometer is een café. Inderdaad, er is een café. Alleen ’s maandags gesloten. En……. vandaag is het maandag. Yvonne heeft gelukkig biffi worstjes en een zak nootjes met gedroogd fruit! Daarop halen we het hotel in Ayerbe. De hotels zijn hier niet dik gezaaid. Morgen moeten we maar zien. Bij normale temperaturen is 60 of 70 km geen probleem. Maar nu. We zien wel. Het voordeel van vroeg stoppen is dat we ’s middags heerlijk kunnen eten in een restaurant. Als dat er is natuurlijk. En vandaag is dat er. De ober is niet buitengewoon vriendelijk maar het eten en de gezelligheid die we samen hebben maakt alles goed. Vanavond proviand voor morgen inslaan en op tijd naar bed en op tijd opstaan morgen.

Gr. Yvonne en Chris.

DSC_0900

DSC_0898DSC_0901DSC_0903DSC_0905

1. Jacqueline:
    2 juli 2019
    Doe je goed Yvonne! Alleen waardeloos dat je onderweg niet even lekker kan drinken en wat eten! Maar de ervaring hebben jullie dus altijd een noodrantsoen! Op naar de Pyreneeën! Succes !! Overigens wij zijn weer thuis!
  2. Iris beijer:
    2 juli 2019
    Lieve Yvon en Chris, jullie zien er goed uit, ondanks dat de hitte vreselijk afmattend is en drinken en eten regelmatig voor problemen zorgt, maar elke keer weer vinden jullie er een oplossing voor. gelukkig! Verder is hier en met jullie huis alles goed. Sterkte met het beklimmen van de Pyreneeen en een dikke knuffel voor twee kanjers. Liefs, IRIS.