Dag 40 2 juli Ayerbe - Anzanigo 30km

3 juli 2019 - Sabiñánigo, Spanje

Vandaag waren we zo vroeg weg dat we zelfs onze windstoppers een tijdje aangetrokken hebben. Na een klein uurtje hebben we ze maar uit gedaan. De temperatuur liep al snel op. De ergste hitte is over. Het wordt nu rond de 36°C. Ook warm maar niets bij de ruim 40°C van vorige week. De uitbater van de camping waar we nu staan noemde de temperaturen van vorige week een ‘inferno’. We zijn vandaag ruim voor twaalf uur gestopt. De volgende vijfendertig kilometer is er geen onderkomen of voorziening. Die kilometers gaan we morgen doen. De wekker zetten we op 5.30h zodat we rond 7.00h op de fiets zitten. Ook morgen willen we op tijd, rond 12.00h, stoppen. We zijn in de Pyreneeën aangekomen. We fietsen langs de rivier de Gallego. Er zijn meerdere stuwmeren aangelegd met een aantal mooie spuien. We wisten van het bestaan van deze rivier niet af. De weg gaat gestaag omhoog. Af en toe een stukje naar beneden maar daarna weer omhoog. Op de (verlopen) camping is een restaurantje waar we wat kunnen drinken en eten. Het is een camping gericht op motorrijders. Alleen…… die zien we niet. Op één na dan. Verder alleen vaste plaatsen. De omgeving is prachtig. De eerste borden met Francia erop hebben we al gezien. Nog een dag of drie en dan hopen we boven op de Portalet te staan en Frankrijk in te rijden. Yvonne is een beetje bang dat ze niet boven komt. Maar jullie zullen zien……. dat komt goed. Over een paar dagen staat ze trots op de top. We maken foto’s! Dit bericht komt wat later binnen dan gewoonlijk. Het internet is slecht en bellen lukt ook niet. Zelfs de wifi in het restaurant doet het niet!

Gr. Yvonne en Chris.

DSC_0908DSC_0910DSC_0898DSC_0911DSC_0913DSC_0914DSC_0912DSC_0916DSC_0913DSC_0917

1. Aad:
    3 juli 2019
    Hallo Yvonne en Chris,
    Wat een tocht is het eigenlijk, 36 graden, “is wel warm” lees ik! Toch ook nog wel heel erg heet lijkt me 🥵. Of je het wel of niet haalt Yvonne, de top dus, jullie beiden kunnen sowieso trots zijn op deze prestatie!!! Groetjes Aad