Dag 18 Cazalegas - Aan te Maria del Tieter 50 km

10 juni 2019 - Ávila, Spanje

Vandaag hebben we regelmatig het fietsen moeten laten voor wat het was. Wandelen dus. Een aantal hellingen waren te steil. Verder over het fietsen van vandaag is niet zoveel te vertellen. Ware het niet dat we na een kilometer of twintig voor een probleem gesteld werden. We wilden een alternatieve route volgen met minder hoogteverschillen. Helaas de weg was afgesloten. De eigenlijke route van Paul Benjaminse dan. Helaas ook afgesloten. Terug. Geen optie. Linksaf ook niet. In El Real de San Vicente hadden we van een aardige meneer te horen gekregen dat we na het dorp rechtdoor naar Sotillo de la Adrada moesten fietsen. Niet linksaf, niet rechtsaf maar rechtdoor. Linksaf was geen optie. Links en rechtsaf waren afgesloten. Wat te doen? In de verte ziet Yvonne een wegwerkers wenken. Wij er naartoe. De weg rechtdoor was wel begaanbaar voor fietsers. Niet voor auto's. Mooi. Na een kilometer of tien komen we bij de grens van een nieuwe regio. Camilla Y Leon. En wat ligt daar over de weg? Een berg grond van wel twee meter hoog. Langs de zijkant van de berg grond lukt het ons de fietsen aan de andere kant te krijgen. Na nog wat onenigheid met een tractorbestuurder bereiken we Sotillo de la Adrade. Hier zoeken we op internet naar een onderkomen. In Santa Maria del Tieter zien we een aardig onderkomen. Er naar toe. Als we aankomen bij het hostal is alles dicht. Aanbellen helpt niet. Teneinde raad maar het telefoonnummer dat op de deur hangt gebeld. Op de vraag van Chris naar een habitacion wordt gereageerd. Binnen vijf minuten komt er een dame aanlopen. Fietsen in de receptie, morgen om acht uur ontbijt. Om de hoek een bar waar we kunnen eten. Na de douche op naar de bar. Onder het genot van een drankje constateren we ook in dit dorp armoede, vrijwel alle winkels gesloten en weinig activiteiten. Om zes uur wordt er door de barjuffrouw gesuggereerd dat om zeven uur de kok komt. Inderdaad, die komt. Van koken is geen sprake. We besluiten om een racion met Iberico ham en een racion met kaas te bestellen. Dit in combinatie met de tapas die we bij ieder drankje krijgen zal er voor zorgen dat we de nacht wel doorkomen. De bar begint vol te lopen. Stierenvechten op de televisie. Zoals Chris naar een fabelachtige actie van Lionel Messi kijkt zo kijken de Spanjaarden naar het stierenvechten. Voor beide heeft Yvonne geen begrip. Morgen weer verder.

Gr. Yvonne en Chris

DSC_0718DSC_0720DSC_0722DSC_0717IMG-20190610-WA0000DSC_0725DSC_0727DSC_0728DSC_0729

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacqueline:
    10 juni 2019
    Hoi Yvon en Chris net weer een paar dagen bijgelezen. Het blijft leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven! Gelukkig is de was weer gedaan! De kamertjes zijn romantisch en de hapjes echt Spaans! Hou vol en blijf genieten het is pittig! Pas goed op elkaar en veel plezier!